پایگاه های علمی- تحقیقی-پژوهشی

پژوهشگاه ها

مجله علمی - پژوهشی فلسفه،کلام

پیوند های عمومی

سومین نشست

«بررسی نقش و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی در پیشبرد سند چشم‌انداز1404»

دانشگاه بینالودمشهد،1تیر98

سیما

بازتاب نشست در،سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر استان خراسان رضوی اول تیر98، ساعت 16 و 23

بازدید فیلم و کلیپ در

www.aparat.com/dr.yazdanbakhsh

 نشست صمیمانه تخصصی رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی خراسان با جناب آقای دکتر ولایتی- مشاور عالی مقام معظم رهبری ریاست هیأت های امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و جناب آقای دکتر زاهدی- ریاست محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به میزبانی مؤسسه آموزش عالی بینالود مشهد برگزار گردید. در این جلسه ضمن اشاره به جایگاه ویژه ی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی در عرصه تحصیلات عالی و تکمیلی کشور به بحث و گفتگو پیرامون چالش های پیش روی این دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پرداخته شد. در این جلسه رؤسا و نمایندگان دانشگاه های غیردولتی خراسان خواستار ایجاد کرسی ویژه ی این دانشگاه ها در بین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و رفع قوانین بازدارنده برای گسترش این مراکز از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شدند.

جناب آقای دکتر ولایتی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های این حوزه بر مطالبات دانشگاه های غیردولتی که بیش از نیمی از ظرفیت دانشجویی کشور را دارا می باشند تأکید و در مساعدت برای پیگیری این مطالبات ابراز امیدواری کردند. همچنین در ادامه جلسه جناب آقای دکتر زاهدی با اشاره به ایجاد شرایط پیگیری این مطالبات در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، قول ترتیب جلسه ای با حضور وزیر محترم و رئیس محترم سازمان سنجش برای پیگیری مشکلات پیش آمده در اثر تغییرات جدید در نحوه پذیرش دانشجو را دادند و بر ایجاد فضا و نگاه جدید و کاربردی به مقوله دانشگاه و دانشجو در راستای تأمین نیازهای واقعی جامعه تأکید کردند.                                    http://binaloud.ac.ir/News/Read?newsId=7192

 

photo 2019 07 01 01 51 49

عضویت 1

 

تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی باید همراه با فراگیری حرفه باشد 

  https://khorasan.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=147505

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی باید به صورتی باشد که افراد، حرفه‌ای را یاد بگیرند.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، علی اکبر ولایتی، امروز در نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیر دولتی در پیشبرد سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 که در موسسه آموزش عالی بینالود برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که ضمن صحبت‌های مختلف گفته شد، وظیفه وزارت علوم تصدی‌گری نیست و یا اینکه باید آن را به حداقل برساند. گاهی هم نوعی رقابت بین بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که این امر، خلاف اصل 44 است.
 
وی افزود: بعضی افراد که در وزارت علوم هستند در بخش خصوصی هم جایگاهی دارند که نوعی تبعیض احساس می‌شود و محدودیت‌هایی که برای بخش خصوصی غیر خودی در نظر می‌گیرند، برای خود قائل نمی‌شوند که این امر باید توسط مجلس شورای اسلامی و کمسیون آموزش عالی نظارت شود.
 
رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: گاهی اوقات شاهد این موضوع هستیم که در مواردی نوعی امتیازات در وزارت علوم وجود دارد و اگر افراد ارتباطاتی را برقرار نکنند از آن محروم می‌شوند  که دکتر زاهدی باید این موضوع را در کمسیون شورای آموزش عالی مطرح کنند.  
 
وی عنوان کرد: باید در رشته‌هایی که تمایل بیشتری برای تحصیل در آنها وجود دارد سرمایه‌گذاری کرد که به نوعی اشتغال را به دنبال دارد. توسعه در جهت تحصیلات بسیار مهم است؛ بدین معنا که در مقطع کاردانی باید در جهتی گام برداشت که بتوان اطلاعات کار و حرفه‌ای را به افراد منتقل کرد. به عنوان مثال، فرد پس از دو سال تحصیل در مقطع کاردانی بتواند کار حرفه‌ای انجام دهد و در هر حوزه‌ای که علاقه دارد فعالیت کند تا منجر به ایجاد شغل شود.
 
ولایتی بیان کرد: در گذشته دبیرستان‌هایی وجود داشت که افراد، حرفه‌ای را فرا می‌گرفتند و چون تحصیل در آنجا  با کسب دانش و عمل همراه بود، سطح سواد افراد افزایش پیدا می‌کرد. تحصیل در مقاطع  مختلف هم باید به صورتی باشد که افراد، حرفه‌ای را یاد بگیرند و با بانک‌ها و موسسات مالی دولتی و غیر دولتی ارتباطی برقرار شود که با گرفتن وام، کمک کند تا افراد، حرفه‌ای برای خود فراهم کنند.
 
شرایط  برای حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌‌ها فراهم است
 
رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: زمینه حضور برای دانشجویان خارجی فراهم است و وزارت علوم هم نباید جلوی آن را بگیرد، مگر اینکه خارج از ضوابط باشد. یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت منطقه‌ این است که درب دانشگاه‌ها به روی همسایگان باز باشد و آن‌ها حتما استقبال می‌کنند. دانشگاه آزاد در کشورهایی شعبه دارد که در بین آنها افغانستان از تمامی کشورها موفق‌تر و تقریبا خودکفا است.
 
ولایتی گفت: اکنون قراردادهایی منعقد شده که شعبه‌های دانشگاه آزاد را در عراق، بصره، کربلا، نجف، بغداد، بیروت، سوریه و آذربایجان افزایش دهیم.
 
وی عنوان کرد: دانشگاه‌ها در رشته‌هایی که علاقه‌مندان زیادی دارد توسط کنکور و در مقابل در رشته‌هایی که طالب زیادی ندارند بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند و اغلب در رشته‌هایی که خالی می‌ماند افراد بدون کنکور به دانشگاه ورود پیدا می‌کنند که این کمال مطلوب نیست.
 
رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دانشگاه آزاد نزدیک به هزار میلیارد تومان از بنیاد شهید طلبکار است و باید برای این موضوع فکری شود و اگر مجلس بودجه‌ای به بنیاد تخصیص می‌دهد باید معلوم کند که این مربوط به پرداخت بدهی‌هاست.

 

 

انتقاد رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تفکر سنتی حاکم بر وزارت علوم  

   https://khorasan.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=147506

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این تفکر سنتی که  در حال حاضر بر وزارت علوم حاکم است، حتما ما را از قافله علم و آموزش در آینده نه چندان دور و ظرف 10 سال آینده عقب نگه می‌دارد.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدمهدی زاهدی، امروز در سومین نشست «بررسی نقش و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی در پیشبرد سند چشم‌انداز 1404» که در موسسه آموزش عالی بینالود برگزار شد، در مورد پذیرش دانشجوی خارج از کشور اظهار کرد: من یقین دارم همه از این موضوع حمایت می‌کنند، اما در این زمینه مشکلی وجود دارد و آن هم این است که در یک مقطعی سرویس‌ها بر موضوع سوار شده بودند و تعدادی افراد در قالب دانشجو اما در واقع به عنوان عامل سرویس‌ها به داخل کشور فرستاده شدند. ما هیچ محدودیتی برای پذیرش دانشجوی خارج از کشور نداریم، اما باید هماهنگی با ارگان‌های ذی‌ربط انجام شود. اگر  این هماهنگی صورت بگیرد هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

دانشگاه‌های غیرانتفاعی ضعیف، تجمیع شوند
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حوزه تجمیع مراکز غیرانتفاعی بیان کرد: دانشگا‌ه‌هایی که از منظرهای گوناگون ضعیف هستند بهتر است تجمیع شوند. تجمیع وسیله‌ای‌ست که باعث رشد همه می‌شود، اما می‌دانیم که تجمیع نباید به صورت بخش‌نامه‌ای باشد. سازوکار مشخصی هم نمی‌شود برای آن  تعریف کرد.  خود دانشگاه‌ها باید با یکدیگر به تفاهم برسند و قراردادی در این زمینه منعقد شود. گاهی برخی مراکز می‌توانند از این تجمیع رشد کنند و تبدیل به دانشگاه شوند و وقتی این اتفاق بیفتد امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
 
زاهدی در مورد جعل مدرک گفت: در  کشور تمامی مدارک تحصیلی در جایی بررسی می‌شود. ممکن است فردی در یک زمانی مدرک جعلی ارائه بدهد، اما بعد از اینکه برای استخدام و به‌کارگیری، مدرک بررسی می‌شود، مشخص خواهد شد که مدرک جعلی است یا خیر. جعل مدارک  به این موضوع ربطی ندارد که وظایف وزارت‌خانه‌ها مشخص نیست، بلکه وظیفه هر وزارت‌خانه کاملا مشخص است. 
 
وی افزود: هیچ نهادی در کشور حق صدور دوره تحصیلی که مدرک بدهد را ندارد. اگر یک مورد در کشور سراغ دارید، اعلام بفرمایید. می‌دانم که وجود ندارد.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد آموزش مهارتی عنوان کرد: در فرمایشات یکی از عزیزان این بود که ما متولی آموزش هستیم ومتولی اشتغال نیستیم. این تفکر حتما اشتباه است. ما باید به اشتغال فکر کنیم. مگر می‌شود ما فقط آموزش عالی بدهیم و به اشتغال کار نداشته باشیم؟ این کار درست نیست. باید جاذبه‌ رشته‌هایی که می‌تواند کارآفرین و اشتغال‌زا باشند را ببینیم و در آن جهت حرکت کنیم. به نظر من بهترین کار آموزش‌های مهارتی است. همیشه تاکید بر توسعه دانشگاه علمی‌وکاربردی، واحدهای علمی و کاربردی و واحدهای مهارتی  داشته‌ایم. در برنامه ششم توسعه هم همین موضوع را تاکید کرده‌ایم. چه در آموزش و پرورش و چه در آموزش عالی  به این موضوع توجه کرده‌ایم.
 
 
تفکر سنتی حاکم بر وزارت علوم ما را از قافله علم عقب نگه می‌دارد
 
وی با بیان اینکه «حداقل باید 50 درصد از مدارس ما هنرستان باشند» افزود: در کشورهای پیشرفته هم اینگونه است، اما ما بیشتر به رشته‌هایی که حفظی و نظری  هستند روی آورده‌ایم. باید دانشگاه‌های ما خانه تکانی کنند. نگاه به آموزش چه در آموزش‌وپرورش و چه در آموزش عالی  در دنیا کاملا با آنچه که ما امروز در کشور داریم، متفاوت است. بحث آموزش‌های پلتفورمیک و پایه‌ای درحال حاضر محور بحث آموزش در دنیاست. متاسفانه ما حتی در کشورمان با این ادبیات آشنا نیستیم. 
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که وزیر علوم هم بود گفتم شما هنوز آموزش عالی را به سبک سنتی اداره می‌کنید. تفکرتان تفکر سنتی است. این تفکر سنتی که الان بر وزارت علوم حاکم است، حتما ما را از قافله علم و آموزش در آینده نه چندان دور و ظرف 10 سال آینده عقب نگه می‌دارد. باید آموزش‌های پلتفورمیک و پایه‌ای را محور  قرار دهیم.
 
وی عنوان کرد: بنده روشی را که در حال حاضر وزارت علوم و معاونت آموزشی وزارت پیش می‌برد قبول ندارم. به آقای وزیر هم این موضوع را گفته‌ام.
 
گزارش داریم که دانشجو اصلا پایش را در دانشگاه نگذاشته، اما نمره 18 و 20 گرفته است
 
زاهدی گفت: در مورد برخی مراکز غیرانتفاعی و علمی کاربردی‌ گزارش‌های منفی داریم.  گزارش داریم که طرف اصلا پایش را در دانشگاه نگذاشته، اما نمره 18 و 20 گرفته است.  باید خود مراقبتی و خود کنترلی صورت بگیرد. شما باید آبروی خودتان را خودتان حفظ کنید. ممکن است تنها در یک واحد اینگونه بوده باشد، اما گزارش آن به همه لطمه می‌زند. مراقبت از درون بهتر از این است که وزارت علوم کارشناس بفرستد و ... .
 
وی در مورد اصلاح اساسنامه دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌ بیان کرد: حدود پنج سال پیش طرحی را در این زمینه به شورای عالی دادیم و در کمسیون دائمی آنجا تصویب شد، اما هنگامی که به صحن آمد دکتر جاسبی اعتراض کرد و باعث شد در دستور کار شورا قرار نگیرد. باید این موضوع را انجام دهیم.
 
 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگاه برخی کارشناسان به غیرانتفاعی‌ها نگاه منفی است. بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس  ماده 234 به ما این اجازه را می‌دهد که اگر از هر دستگاهی تخلفی ببینیم آن را بررسی کنیم و به قوه قضائیه ارجاع دهیم. در مورد غیر انتفاعی‌ها و دادن رشته‌ها گزارشی طرح کردیم. وزیر باید پاسخگو باشد که چرا به برخی مراکز بدون حساب و کتاب رشته‌های فوق لیسانس و.. داده شده و به برخی مراکز که صلاحیت داشتند، رشته‌ها داده نشده است.
 
دستگاه‌های دولتی باید مراکز علمی‌ کاربردی داشته باشند
 
وی  تصریح کرد: در شورای عالی اداری مصوب کردند دستگاه‌های دولتی نباید علمی کاربردی داشته باشند. اگر نظر من را بخواهید به جد موافق بودم که دستگاه‌های دولتی علمی کاربردی داشته باشند. مثلا در همین مشهد وزارت نیرو واحدی داشت که قوی بود. جهاد کشاورزی واحدهایی داشت که واقعا کارآفرین بود. همه اینها قرار است تعطیل شوند. چرا تعطیل شوند؟  اینها کارآفرینی داشتند. همچنین بسیاری دانشجویان بلافاصله جذب دستگاه و سیستم می‌شدند و به صورت پیمانکار کار می‌کردند . حالا که دولت تصمیم گرفته و ما کاری نداریم. وقتی می‌گوییم واحدهای مهارتی باید افزایش پیدا کند و در آموزش عالی  به 30 درصد برسد این موضوع یعنی عقب‌گرد. نگاه‌های سنتی که بر معاونت آموزشی وزارت علوم حاکم است در این زمینه دارد مشکل‌ساز می‌شود. 
 
تمام دانشگاه‌های غیرانتفاعی،‌ علمی‌ کاربردی شوند
 
زاهدی با تاکید بر اینکه «وزارت علوم باید چابک شود» گفت: مثلا من به آقایان گفتم چرا به موسسات غیرانتفاعی اجازه نمی‌دهید که در کنارشان واحدهای علمی کاربردی ایجاد کنند. چرا از این ظرفیت استفاده نمی‌شود به‌خصوص اینکه الان  برخی دولتی‌‌ها را هم تعطیل کرده‌ایم. تفکری وجود دارد مبنی بر اینکه نمی‌شود اینها با هم باشند. چرا نمی‌شود؟ اصلا باید بگوییم تمام غیر‌انتفاعی‌ها علمی کاربردی شوند این موضوع به نفع کشور است. اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند. باید این تفکرات غلط را از وزارت علوم دور انداخت. باید از این بابت تحولی در وزارت علوم ایجاد شود.
 
 
موافق تک‌جنسیتی شدن دانشگاه‌ها برای دختران هستم
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد تک‌جنسیتی شدن دانشگاه‌ها تصریح کرد: من موافق جدی بحث‌های تک جنسیتی دختران هستم. واقعیت این است که درست نیست دخترهایمان  را به شهرهای مختلف بفرستیم، مخصوصا اینکه آنها را از شهرهای بزرگ به شهرهای دیگر بفرستیم. آنها در معرض خطر قرار می‌گیرند. اگر بتوانیم مراکز تک‌جنسیتی ایجاد و دختران را پیش خودمان حفظ کنیم از بعد فرهنگی هم  به نفع ماست. البته نه  اینکه بخواهیم این مراکز عینا مثل دانشگاه‌های دولتی باشند.  من از این موضوع حمایت می‌کنم، اما متاسفانه نگاه دقیقی  در وزارت علوم نیست.
 
وی یادآور شد: نگاه‌ وزارت علوم به  دانشگاه‌های غیرانتفاعی مثل دانشگاه دولتی نیست. من این موضوع را می‌پذیرم که این نگاه، نگاه درستی نیست. باید انعطاف‌پذیری داشته باشیم، اما  به شرطی که کیفیت خیلی خدشه‌دار نشود. 
 
نباید از اساتید یک دانشگاه  غیرانتفاعی معمولی انتظار داشته باشیم سالانه یک یا دو مقاله ارائه کنند
 
زاهدی عنوان کرد: هر عضو هیات علمی در دانشگاه‌های دولتی سالانه باید حتما یک تا دو مقاله  ارائه کنند، اما نباید این انتظار از دانشگاه‌های غیردولتی  وجود داشته باشد. این انتظار، انتظار درستی نیست. ممکن است دانشگاه آزاد بگوید  برای ارتقاء اعضای هیات علمی این انتظار را دارم اما از یک غیر انتفاعی معمولی نباید این انتظار را داشته باشیم که تمام هم و غم خود را برای این موضوع بگذارد. 
 
آیین‌نامه ارتقاء وزارت علوم باید تغییر اساسی پیدا کند / لزوم ایجاد آیین نامه ارتقاء چند سطحی 
 
وی ادامه داد: حتی اعتقاد دارم که آیین‌نامه ارتقاء وزارت علوم باید تغییر اساسی پیدا کند.  عمده نگاهی که در آیین‌نامه ارتقا قرار دارد به مقاله بر می‌گردد. این نگاه باید از ریشه عوض شود. حتی من اعتقاد دارم باید آیین‌نامه ارتقاء چند سطحی ایجاد کنیم. آیین‌نامه ارتقاء چند بعدی یعنی اینکه این آیین‌نامه  براساس زیر نظام‌هایی که در کشور وجود دارد، باشد. چه کسی گفته آیین‌نامه ارتقاء پیام نور باید عینا مثل دانشگاه صنعتی شریف باشد و یا دانشگاه فرهنگیان ماموریت خاص دارد. چه کسی گفته که دانشگاه فرهنگیان مقاله ISI  داشته باشد؟ 
 
زاهدی با اشاره به اینکه «آیین‌نامه ارتقاء موجود از سدهای راه پیشرفت دانشگاه‌های کشور است»، گفت:چه ایراد دارد  در فنی حرفه‌ای استاد تمام مهارتی تعریف کنیم. به‌جای اینکه بگوییم استاد برود 10 مقاله بیاورد بگوییم 10 مهارت جدید بیاورد که کار آفرین باشد  و مشکلی را حل کند. این موضوع بسیار به نفع کشور خواهد بود. 
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید  در بسیاری جاها نگاه را عوض کنیم، اما وزارت علوم یا می‌ترسد یا نمی‌دانم چگونه است که وارد این ریسک‌ها نمی‌شود. باید آنها را تکان داد و شوک وارد کرد. باید کاری کرد که این تفکر سنتی را کنار بگذاریم و تفکرات جدید را حاکم کنیم. اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند راهی غیر ازاین نداریم.
 
وی در مورد دستورالعمل افزایش حقوق گفت: آن موقع که این قانون می‌خواست تصویب شود گفتیم که  این کار منجر به تعطیلی بسیار می‌شود. بحث ما غیرانتفاعی‌ها نیست. کارخانجات تحمل این بار سنگین را ندارند. ضمن اینکه باید هوای کارگران، حقوق بگیران تامین اجتماعی و... را داشته باشیم، اما نباید کاری کنیم که واحد‌های تولیدی تعطیل شوند. باید دولت یارانه بدهد. در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی ژاپن وقتی که دچار آسیب جدی در وضعیت اقتصادی شدند مالیات را صفر ‌کردند تا واحدهای تولیدی سرپا بایستند. باید از این کارها کنیم تا نه مستخدم تامین اجتماعی و نه واحد تولیدی ضرر نکند‌.
 
با پردیس‌های بین‌المللی به شدت مخالف هستم/ 90 درصد دانشجویان پردیس‌های بین‌المللی ایرانی هستند
 
زاهدی در مورد پردیس‌های بین‌المللی بیان کرد: من با پردیس‌ها به شدت مخالف هستم. هم به وزارت علوم و هم به وزارت بهداشت گفته‌ام که  با پردیس‌ها مخالفیم که پول زیادی بگیرند و دانشجو با نمره کم بیاورند. این موضوع به مصلحت نیست. این موضوع را نوعی بی‌عدالتی آموزشی و تبعیض می‌دانیم. پردیس‌ها باید کمرنگ و کمرنگ شوند. اغلب پردیس‌های بین‌المللی، 90 درصد دانشجویان ایرانی دارند. با این موضوع مخالفیم. اگر پردیسی بین‌المللی است باید نسبت دانشجویان خارجی و داخلی پنجاه پنجاه باشد. اینکه درصد دانشجویان خارجی به نسبت دانشجویان ایرانی 10 به 90 درصد باشد را قبول نداریم.
 
وی درخصوص کنکور اظهار کرد: باید کنکور حذف شود. راهی جز این نداریم. باید روش‌هایی را به‌جای آن بیاوریم که اطمینان داشته باشیم بی‌عدالتی در پذیرش دانشجو صورت نمی‌گیرد. در این راستا آنچه ما تاکنون به آن رسیدیم سابقه تحصیلی دوره دبیرستان است، برای رشته‌های پرطرفدار مثل پزشکی و...  که همه می‌خواهند به این رشته‌ها بروند، این موضوع  دردسر است. باید دانشگاه‌ها برای رشته‌های پرطرفدار ضوابطی  بگذارند ضوابطی مثل اینکه معدل سه سال  آخر 19 باشد و... .
زاهدی یادآور شد: نباید سابقه تحصیلی به عنوان یک امر منفی تلقی شود. ظرفیت دانشگاه‌ها آنقدر بالا رفته که می‌توانند پذیرش دانشجو داشته باشند. سال قبل 70 درصد پذیرش دانشجو در کشور بدون کنکور بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید